top of page

2012-09-14

Sprzątanie Świata

W piątek,14 września klasa 1a wymaszerowała sprzątać kawałek Świata.Ten kawałek to ul. Dickmana do Osady Rybackiej. Teraz przynajmniej wiemy ile śmieci rzucamy ot tak pod swoje własne nogi.. I zadanie… Jeżeli przyswajanie wiedzy praktycznej – praktyczne zbieranie śmieci- przez ucznia klasy pierwszej liceum wartości sięga wartości  0,7, jego świadomość utrzymywania porządku wokół siebie to ok. 0,5 i ogólna świadomość społeczna to 0,6 to jakie jest prawdopodobieństwo,że uczeń taki będzie wyrzucał śmieci do kosza? TD.

2012-09-08

Otwarcie roku szkolnego 2012/2013
W sobotę, 8 września o godzinie 09:00, otworzony został rok szkolny 2012/2013 – turystyczno – sportowo – rekreacyjno – nawigacyjno – policyjno – ratowniczo – matematyczny. Organizatorzy i uczestnicy jednocześnie to uczniowie klas: 1a, 1b i gościnnie 2a. Na pieszej wycieczce sprawdzono stan klifów wybrzeża Zatoki Gdańskiej na odcinku Oksywie – Babie Doły. Jest dobry. Zorganizowano zawody rzucania kamieniami do kosza i innego, większego kamienia wystającego ponad powierzchnię wody. Pokonaliśmy około 10-11 km z ogólną różnicą przewyższeń około 150 metrów. Potwierdziliśmy, że Hel nie oddalił się od Gdyni. To nadal 9 mil morskich. TD.

2012-09-15

Latarnia Rozewie. Wysokość wieży 33 m. Wysokość światła 83 m npm.Zasięg nominalny światła latarni 26 Mm

(mil morskich czyli około 48 km).

20 reflektorowych żarówek. Światło: błysk 0,1 s, przerwa 2,9s,zatem okres świecenia 3 s. Tyle nawigacyjnie…
W sobotę, 15 września z inicjatywy uczniów klasy 1 został zorganizowany wyjazd rowerowy do Rozewia. Cel nawigacyjny został osiągnięty. Latarnia została zdobyta. Chwała uczestnikom. Dojechali do Rozewia i potem do Władysławowa ok. 60 km. Powrót pociągiem bezproblemowy.To jak na wycieczkę rowerową spory wyczyn. Maciek, gościnnie – z klasy 2a - który wrócił rowerem do Mostów zaliczył ponad 80 km. A chciał jeszcze jechać do Gdyni… Następny rowerowy rajd „lajtowy”, również dla amatorów… ok. 10-15 km do rezerwatu „Beka” lub Rewy.Tempo bardzo turystyczne. Ogłoszenie wkrótce. TD.

20.12.2012

W dniu 20 grudnia 2012 roku zorganizowaliśmy dla naszej klasy wigilię klasową. Wszyscy przez ponad tydzień bardzo ciężko pracowaliśmy podczas przygotowań. Gdy wszyscy spotkaliśmy się już w sali nadszedł czas by podzielić się opłatkiem i złożyć sobie szczere życzenia. Na tą uroczystość  zaprosiliśmy panią profesor Teresę Banaszak , która mile spędziła z nami ten czas .Po życzeniach, usiedliśmy do stołu by skosztować różnych smakołyków i ciast które przygotowali nasi koledzy i koleżanki. Po dwóch godzinach udaliśmy się na salę gimnastyczną na "Wigilię szkolną. Była to całkiem inna wigilia niż w poprzednich szkołach. Uczniowie szkoły zaśpiewali nam w 4 językach (Niemiecki,Francuski,Rosyjski,Angielski) kolędy,które wprowadziły nas w nastrój Świąt Bożego Narodzenia.
Ten dzień na pewno będziemy mile wspominać , gdyż była to nasza pierwsza Wigilia klasowa.

16.01.2013

W środę 16 stycznia 2013 r. całą klasą mieliśmy spotkać się na pętli autobusowej Oksywie Dolne o godzinie 10:00.Celem tego spotkania miało być wyjście klasowe do Portu Marynarki Wojennej w Gdyni -Oksywiu,oraz zobaczenia planetarium w Akademii Marynarki Wojennej.Nasza klasa udała się najpierw do portu,aby podzielić się tam na grupy,które miały zwiedzać okręt podwodny ORP "Orzeł" oraz okręt wojenny.

Po zwiedzeniu okrętów udaliśmy się całą klasą,aby zwiedzić fregatę rakietową ORP "K.Pułaski",niestety okręt był nieczynny i musieliśmy się udać w stronę wyjścia,choć kto wie,czy nie zatrudnili by nas na fregacie jako majtkowie.O godzinie 13:00 spotkaliśmy się całą klasą w głównym holu Akademii Marynarki Wojennej, aby po "odprawie" udać się na wykłady do planetarium.Po niesamowitym wykładzie,z najnowszą technologią udaliśmy się znów do głównego holu AMW,aby tam rozejść się do domu.

02.09.2013

W poniedziałek 2 września 2013r po dwóch miesiącach lenistwa, całą klasą zorganizowaliśmy rozpoczęcie roku szkolnego. Trud i wysiłek włożony w przygotowania oraz doskonały, matematyczny plan obliczony co do minuty przez naszego wychowawcę spowodowały,że przy małej tremie wszystko się udało.

02.11.2012

Święto DZIADÓW – 1 a i 2 a V LO Gdynia.
Jak uczcić zmarłych. Przepis. Wyjść z domu. Pójść do kościoła. Zapalić świeczkę pod tablicami polskich okrętów „poległych” w czasie II wojny światowej. Rozpalić ognisko. Spędzić miło czas w doborowym towarzystwie. Zjeść pieczone kiełbaski, bułki i jabłka. Tyle. TD.

20.09.2012

Wyjazd Integracyjny - Porzecze

Był to mini obóz przetrwania, który był świetną rozrywką .
Przyjemna Atmosfera sprawiała,że każdy miał uśmiech na twarzy.
Pływaliśmy pontonem , biegaliśmy po Lesie , wspinaliśmy się
po ściance spinaczkowej i robiliśmy wiele innych rzeczy,które
były przyjemne i zabawne .Wycieczka Sprawiła,że bliżej sie
poznaliśmy i z uczniami jak zarówno z nauczycielami .
Mimo że pogoda, nie była najlepsza to daliśmy radę..